Handelsbetingelser

Handelsbetingelser

Der leveres til hele Danmark, dog undtaget ikke-brofaste øer, Færøerne og Grønland.

 

Disse handelsbetingelser gælder kun for forbrugerkøb. For handelsbetingelser for erhvervskunder, se længere nede.

Generelle oplysninger

 

www.daily-living.dk ejes juridisk af Havehobby Glostrup ApS:

 

Firmaets administrationsadresse - vi har ikke lager på adressen:

Daily-Living.dk

Att.: Jimmi Hansen

CVR: 35254501

Jægerhusene 83

2620 Albertslund

info@daily-living.dk

Tlf: 4271 0900

 

Vigtig generel information

Der medfølger ikke en dansk samlevejledning/brugervejledning til alle varer - vejledning kan også være tysk og/eller engelsk.

Betaling

Når du har fyldt din indkøbskurv og vælger at sende din ordre afsted, kan du vælge om du vil betale med kreditkort eller Anyday direkte på hjemmesiden eller vha. bankoverførsel. Når du har accepteret ordren, så indgår du en aftale om køb og betalingsforpligtelse.

 

Betaling online med Dankort
Vælger du at betale online med Dankort, skal du være fyldt 18 år og være i besiddelse af et gyldigt Dankort.

Vi benytter et betalingssystem, som er godkendt og certificeret af PBS. 
Systemet benytter udelukkende krypteringsnøgler til udveksling af kortoplysninger mellem kunden og PBS. De data, som du sender i forbindelse med betaling med Dankort/visa/kreditkort, kan kun læses af PBS. Hverken Daily-Living.dk eller andre har mulighed for at læse dine data.
Beløbet, som du betaler med dit Dankort, trækkes først fra din konto, når varerne afsendes. Der kan aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved købet.

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

Reservation af beløb:
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme.
Pengene er reserveret på dit kort eller konto indtil:
1) vi hæver beløbet, når vi sender varen, eller
2) indtil pengene bliver frigivet ifølge aftale med din kortudsteder.
Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.

Du kan hos Daily-Living.dk betale online med følgende kreditkort:

http://shop0662.hstatic.dk/upload_dir/pics/kreditkort.jpg

Vi tager ikke kortgebyrer.

 

Betaling vha. Anyday, Bankoverførsel og EAN-faktura

 

Bemærk, at du ikke er beskyttet af indsigelsesordningen ved bankoverførsel.

Vælger du at betale vha. bankoverførsel, skal du overføre det godkendte beløb til følgende reg: 5510 konto: 0726169918 i Nordea. Som reference bedes du skrive dit ordrenummer eller fakturanummer.

Alle ordre sendes først når de er betalt. Vælger du betaling ved bankoverførsel eller EAN-faktura er leveringstiden først gældende efter din indbetaling er registreret. Anvend Anyday som betaling hvis du ønsker at dele din betaling op.
Som offentlig institution med EAN-faktura er der betalingsbetingelse på 0 dage. Modtages din betaling ikke straks, så opkræves der renter og rykkergebyr på den betalingsforpligtelse, som du har indgået. Rykkergebyret udgør kr. 300,00 efter 5 hverdage og renten udgør 2% pr. påbegyndt måned.
 

Med Anyday kan du dele din betaling op. Du betaler første afdrag når varen sendes, og det resterende beløb betales af over de følgende 3 måneder. Anyday er gratis for dig, så længe du betaler til tiden. Med Anyday får du en konto, som du kan anvende ved alle webshops, der tilbyder betaling gennem Anyday. Læs vilkår for Anyday her:  www.anyday.io/da/terms-conditions/shopper

 

Fragt

Pallefragt på OBUZI vintønder:, OBUZI sofaborde, OBUZI TV-bænke og OBUZI TV-møbler. Levering skal kunne foretages umiddelbart i nærheden af kantsten, over et plant, jævnt og kørefast underlag - fx fliser, asfalt og beton. Pallefragt med flexlevering koster kr. 399,00 og varen afsættes, hvis der ikke er en modtager på adressen. Det er derfor et krav ved køb, at produkterne kan stilles uden kvittering. Herefter hæfter kunden selv ved tyveri af varen. Leveringstiden er 1-5 hverdage.

Der leveres til hele Danmark, dog undtaget ikke-brofaste øer, Færøerne og Grønland.

Vi anvender faste fragt- og portopriser.
Pakkepost sendes direkte fra vores leverandører og leveres til privatadresse for kr. 50,00.

Øvrige størrer møbler leveres af fragttmand (inkl. PostNord og GLS) eller speditør til kantsten for kr. 100,00 til kr. 200,00.

Ordre leveres kun til brofaste øer. og leveringstid for pakkepost er 2-8 hverdage og speditør 5-14 hverdage.

Fragtpriser fremgår af shoppens indkøbskurv inden godkendelse af ordren.

Returnering af varer koster ofte mellem kr. 50,00 og kr. 999,00 pr. artikel, afhængig af varens art.

Selvom du som kunde har bestilt og betalt for "levering til privatadresse", er der ingen garanti for at varen bliver afsat hvis der ikke er en modtager på adressen. Pakken kan derfor blive taget retur til et udleveringssted, hvor pakken så kan afhentes.

Du får pakken leveret til adressen, som du har betalt for, men det er op til speditøren eller fragtmand (inkl. PostNord og GLS) at vurdere, om ordren bør/kan stilles eller ej.

Der er ingen garanti for, at kommentar i bemærkningsfeltet bliver fulgt, men vores fragtmænd vil prøve at efterkomme kundernes ønsker omkring leveringen.

Meget af vores pakkepost sendes via GLS og PostNord. Hvis du som kunden ønsker pakken stillet uden kvittering eller du har betalt for "levering til privatadresse" så anbefaler vi vores kunder at være tilmeldt "Modtagerflex" hos PostNord og GLS. Iflg PostNord selv, må PostNord ikke stille en pakke uden kvittering, medmindre modtager er tilmeldt "Modtagerflex".

 

Modtagelse af beskadiget pakker:

Speditør, fragtmand, PostNord og GLS kan under deres pakkehåndtering, være ansvarlig for beskadigelse af din pakke under transport. Modtager du som kunde en synligt beskadiget pakke bør du afvise pakken uden at tage imod den. Er en ikke synligt beskadiget pakken modtaget bedes du straks henvende dig til PostNord eller GLS. Reklamation til PostNord i anledning af beskadigelse af en pakke, eller ved helt eller delvist tab af indhold af pakken, bedes ske straks ved modtagelsen af pakken - samme dag. Dette gøres på posthus eller evt PostNord kundeservice 7070 7030. Reklamation til GLS skal ske til GLS kundeservice på 7633 1106.

 

Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.  
 
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

 

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du skal sende en mail til info@daily-living.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

 

Fortrydelse af en del af købet
 

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Hvis du har opnået en mængderabat, og herefter fortryder en del af købet og ikke længere lever op til betingelsen for at opnå mængderabatten, vil du ikke længere have krav på værdien af rabatten.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

 

Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Returnering af varer koster ofte mellem kr. 50,00 og kr. 499,00 pr. artikel, afhængig af varens art.

Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for: Pallefragt på OBUZI vintønder:, OBUZI sofaborde, OBUZI TV-bænke og OBUZI TV-møbler.
Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste: 499,00 pr. artiklel.

 

Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

 

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
 
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

 

Varen sendes til:

Du bedes kontakt os på mail ( info@daily-living.dk ) eller telefon ( 4271 0900 ) hvis du ønsker at fortryde dit køb, så vi kan oplyse dig returadressen, idet vi har flere forskellige fjernlagre.
For hurtig behandling bedes du oplyse os ordrenummer - gerne i "Emnefeltet" i mailen. F.eks. "Fortrydelse af køb ordre XXXXX".

 

Firmaets administrationsadresse - vi har ikke lager på adressen:

Daily-Living.dk

Att.: Jimmi Hansen

Jægerhusene 83

2620 Albertslund

 
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Påfør venligst ordrenummer.

 

Erhvervskøb: Der gælder ingen fortrydelsesret for køb til erhvervskunder.

 

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
 
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

 

 

Erhvervskøb:

Der er kun 6 måneders reklamation på varer.

Du skal kontakte os, hvis du oplever en mangel på dit produkt, og vi vil herefter kontakte dig.

Du skal gennemgå ordren for mangler inden 2 hverdage efter leveringen.

Du skal reklamere inden 2 dage efter, at du har opdaget manglen, ellers bortfalder reklamationen.

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
 
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.  
 
Personoplysningerne registreres hos Daily-Living.dk og den juridiske ejer Havehobby Glostrup ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.  
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.  
Den dataansvarlige på www.daily-living.dk er Jimmi Hansen.  


Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@daily-living.dk.

 

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Jimmi Hansen på e-mail info@daily-living.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

 

 

 


 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 22.01.2024

 

 

 

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

 

STANDARDFORTRYDELSESFORMULAR
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:
Daily-Living.dk

Att.: Jimmi Hansen
Jægerhusene 83
2620 Albertslund
Tlf: 4271 0900
E-mail: info@daily-living.dk


Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
   
_________________________________________________________________________________
   
Bestilt den: ___________________          Modtaget den:  __________________
   
Forbrugerens navn: ____________________________________________________
   
Forbrugerens adresse: ____________________________________________________
   
Forbrugerens underskrift (kun hvis formularens indhold meddeles på papir): ____________________________________________________
   
Dato:  __________________________
     

 

 

Handelsbetingelser for erhvervskunder

 

Der gælder ingen fortrydelsesret for køb til erhvervskunder.

Der er kun 6 måneders reklamation på varer eller andet købt på Daily-Living.dk

Du skal kontakte os, hvis du oplever en mangel på dit produkt, og vi vil herefter kontakte dig.

Du skal reklamere inden 2 dage efter, at du har opdaget manglen, ellers bortfalder reklamationen.